Achiziția sau vânzarea unei locuințe sau pur și simplu a unui teren le poate da mari bătăi de cap celor în cauză, iar fără informații clare de care să beneficiezi încă de la bun început poate fi aproape imposibil să ajungi la capăt fără a avea nervii întinși la maximum.

Timpul mare de așteptare, drumurile du-te-vino făcute între instituțiile statului, completarea de acte, depunerea sau eliberarea de documente autorizate, toate acestea și nu numai pot fi necesare pentru simpla vânzare a unui teren. Pentru a-ți ușura munca în acest sens, iată câteva dintre informațiile care îți pot fi utile sau care te vor ajuta, cel puțin, să ajungi mai repede la rezultatul dorit. 

vanzare

De ce acte ai nevoie pentru vânzarea unui teren?

Printre actele de care ai nevoie pentru vânzarea unui teren se numără actul de proprietate – poate fi vorba despre un contract de vânzare-cumpărare sau despre titlul de proprietate, de extrasul de carte funciară – sunt menționate atât suprafața terenului, cât și numărul poștal, în cazul în care acesta există, drumul de servitute, de certificatul fiscal care poate fi obținut de la Direcția de Taxe și Impozite, de actele cadastrale ale acestuia, de certificatul de atribuire a numărului poștal, respectiv de aprobarea privind scoaterea definitivă a terenului respectiv din producția agricolă. 

În cazul în care este vorba despre un teren intravilan, este nevoie și de certificatul de urbanism, iar alături de aceste documente este nevoie și de cele personale, de identificare a persoanelor care înstrăinează terenul: acte de identitate, certificat de căsătorie sau sentință de divorț, dacă este cazul. 

Care sunt condițiile necesare pentru vânzarea unui teren?

Dacă ai ajuns în punctul în care de anunțul de vânzare a terenului este deja cineva interesat, ba chiar și-a manifestat dorința de achiziție, ceea ce rămâne de făcut este să treci, pas cu pas, prin toate formalitățile necesare. 

Pentru că vei avea nevoie de actele cadastrale ale terenului, este indicată realizarea unor măsurători topografice. Ce implică acestea? Un expert topograf va măsura și va marca terenul pentru o delimitare clară a acestuia – precizia trebuie să fie una extremă, astfel încât procesul de vânzare-cumpărare să nu fie îngreunat. Chiar dacă nu este vorba despre o locuință sau despre un alt fel de construcție, este necesar ca terenul să aibă cadastru și să fie intabulat pentru a putea reprezenta obiectul unui proces de vânzare-cumpărare. De asemenea, acesta trebuie să fie măsurat și să fie înțărmuit pentru a putea fi identificat corect. 

Apelează la o firmă specializată pentru un proces rapid de vânzare a terenului 

Pentru fiecare act, respectiv pentru fiecare pas care trebuie îndeplinit în vederea vânzării terenului, va fi nevoie să faci drumuri peste drumuri la instituțiile statului, la notar sau la diverși specialiști. Pentru obținerea unui extras CF, pentru intabulare, măsurători sau pentru realizarea planurilor și a documentației obligatorii poți apela la firmele specializate în acest sens, aceasta fiind soluția sigură, eficientă și rapidă pe care o ai în acest sens. Mai mult decât atât, apelând la o firmă cu care poți ține legătura la distanță, vei câștiga și mai mult timp, nefiind nevoie de deplasări inutile pentru obținerea actelor dorite. 

Deși vânzarea unui teren necesită cadastrul și intabularea, măsurare, înțărmuire și obținerea unor diverse acte pentru încheierea contractului de vânzare-cumpărare, ai posibilitatea de a apela la o soluție rapidă și eficientă prin intermediul acestor firme specializate în servicii de cadastru. 

Citiți și: De ce este important ca oferta mea să fie promovată ?

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Autentificare


Înregistrare


Resetează parola

Te rog introdu numele tău de utilizator sau adresa de email, vei primi o legătură prin email pentru a crea o parolă nouă.

Puneți o întrebare
1
Vă putem ajuta?
Scan the code
Vă putem ajuta?