Nimic nu se vinde de la sine…

…iar atunci cănd se vinde astfel probabil că preţul cerut a fost prea mic.

Pentru a obține cel mai bun preț în orice piață concurențială oferta ta trebuie să ajungă la un număr cât mai mare de potențiali cumpărători.

În caz contrar vizionările vor fi puține sau inexistente și în cele din urmă vei fi nevoiți să „lașî din preț” mult mai mult decât ar trebui pentru a vinde.

Nu te baza pe capacitatea ta de a aștepta și de a „rezista tentației” de scădere a prețului.

În piața imobiliară timpul nu lucrează în favoarea ta iar aşteptarea are costurile sale: un preț acceptabil astăzi ar putea deveni nerealist mâine sau, datorită inflației, mai mic în termeni reali decât prețul obținut ieri..

Serviciile brokerilor imobiliari care primesc un comision din prețul de vânzare pot costa pâna la 6 % din suma obținută dar vănzarea „fără comision” poate fi chiar mai de costisitoare în lipsa unei promovări suficiente.

AM NEVOIE DE UN CONSULTANT?

Nu ai nevoie de un consultant dacă ești pregătit să te reprezinți singur și ai disponibilitatea de a implementa un plan de marketing pentru promovarea ofertei tale pe piața imobiliară.

Deși sună sofisticat nu este nevoie de un masterat pentru a implementa un plan de marketing eficient la fel de bine ca orice agent imobiliar.

Nu trebuie decât sa alegi mediul online potrivit pentru promovarea ofertei și să aloci un buget de promovare corespunzător.

Practica arată că un buget de numai 100 de EURO poate fi suficient însă trebuie să te aștepți să investești pâna la 0,5 % din prețul cerut pentru promovarea unei proprietăți mai deosebite. Probabil că pentru vânzarea unui apartament mediu un buget de 0.5% din prețul acestuia este suficient însă va trebui să decizi și pentru ce perioadă vei aloca acest buget.

Mai trebuie sa știi că în condițiile de astăzi din piața imobiliară o proprietate are nevoie în medie de 6 luni până la găsirea unui cumpărător.

INTERNETUL NU E GRATUIT ?

Chiar dacă internetul este gratuit vizibilitatea pe internet este foarte valoroasă, acesta este motivul pentru care companii din domeniul tehnologiei informației ca Google Inc sau Meta (Facebook, Instagram) au venituri de miliarde de dolari.

Desigur, poti alege să-ți promovezi oferta cu un buget zero, utilizând doar portaluri de anunțuri imobiliare gratuite.

Noi credem că o astfel de strategie nu este realistă iar rezultatele nu vor fi cele așteptate!

Iată de ce:

Dacă intri în „papucii” cumpărătorului și încerci să găsești propriul anunț postat pe un site de anunțuri gratuite vei observa că filtrele de căutare disponibile sunt cel mai adesea foarte slabe, dacă nu inexistente!

Nu este de mirare, site-urile cu anunţuri gratuite au ca obiectiv unic maximizarea traficului pentru pentru care pot obține venituri din reclame. Asta dacă nu sunt doar un „aspirator” de anunțuri transferate imediat (contra cost) agențiilor imobiliare. În orice caz obiectivul tău de a fi găsit de cumpărători este pe ultimul loc!

Site-urile de anunțuri gratuite (ca și paginile ziarelor altădată) sunt „infestate” cu miile de anunțuri postate de agențiile imobiliare care fac oferta ta aproape imposibil de găsit pentru un utilizator obișnuit. Menționarea cuvântului „proprietar” sau „particular” în anunțul tău nu schimbă prea mult situația.

În cel mai fericit caz oferta ta va fi ceva mai ușor de găsit pe un site de anunțuri doar dacă ai cumpărat un anunț „promovat” pe acel site.

Niciun potențial cumpărător nu va da mai mult de 10 de telefoane (asta dacă este foarte motivat) urmare vizualizării anunțurilor publicate pe internet sau în ziare iar șansele ca unul dintre cele 10 apeluri să nimerească anunțul promovat de tine pe un site oarecare sunt aproape inexistente.

În lipsa promovării șansele de a găsi cumpărătorul potrivit sunt la fel de mici ca șansele de a câștiga la loterie…fără să cumperi bilet.

citgrup.ro

Exemplu:

Pentru a vinde un apartament pentru care se solicită un preț de 90.000 de Euro este rezonabil să investim 100-200 de Euro pentru promovarea ofertei. În funcţie de obiectivele tale poți cheltui această sumă în mai multe tranşe de cel mult 100 de Euro.

Nu este necesar să cheltuiţi mai mult decât atât: promovarea excesivă poate transmite un mesaj de „vânzare forţată” care va slăbi capacitatea dumneavoastră de negociere.

Nu uitaţi că:

Solicitați unui potențial cumpărător plata unei sume care poate reprezenta economiile sale de o viaţă sau rambursarea unui credit timp de 30 de ani !

Banii vorbesc! O investiţie rezonabilă în promovare va diferenția oferta dumneavoastră arătând seriozitate și respect pentru cumpărător (și banii lui).

Lipsa promovării vă poate costa în cele din urmă de cel puţin 100 ori mai mult atunci cănd vei decide să reduci prețul mai mult decât este necesar sau, mai rău, vei plăti comisioane unui agent imobiliar care te va presa să iei o decizie păguboasă pentru tine.

Citiți și:

De ce este important ca oferta mea să fie promovată ?

10 MOTIVE pentru a vinde sau închiria fără intermediari

10 SFATURI pentru a vinde sau închiria fără intermediari

Am o ofertă. Cum o promovez ?

Ce înseamna F.S.B.O.?

5 Sfaturi Pentru a Identifica Pretul Corect in Imobiliare

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Autentificare




Înregistrare




Resetează parola

Te rog introdu numele tău de utilizator sau adresa de email, vei primi o legătură prin email pentru a crea o parolă nouă.

Puneți o întrebare
1
Vă putem ajuta?
Scan the code
Vă putem ajuta?