PLANIFICAŢI-VĂ BUGETUL !

Orice campanie de promovare începe cu stabilirea unui buget ! Nimic nu se vinde de la sine, iar dacă se vinde astfel probabil că preţul cerut este mult prea mic. Dacă serviciile unui intermediar pot costa pâna la 6 % din valoarea proprietății, promovarea insuficientă poate fi la fel de costisitoare.

Pentru a obține cel mai bun preț al pieței oferta dumneavoastră trebuie să ajungă la un număr cât mai mare de potențiali cumpărători. În caz contrar veți oferi pieței ceea ce se numește „un chilipir” deoarece, în lipsa unui număr suficient de oferte, veți fi nevoiți să „lăsați la preț” mult mai mult decât ar trebui pentru a vinde.

Nu vă bazați pe capacitatea dumneavoastră de a aștepta și de a „rezista tentației” de scădere a prețului. Pe o piață în care preţurile se mișca „în jos” timpul nu lucrează în favoarea dumneavoastră iar aşteptarea are costul ei: un preț acceptabil astăzi ar putea deveni nerealist mâine.

INTERNETUL NU E GRATUIT ?

Desigur, puteți alege să vă promovați oferta cu un buget zero, utilizând doar portaluri de anunțuri imobiliare gratuite. Noi credem că o astfel de strategie nu este realistă iar rezultatele nu vor fi cele așteptate!

De ce ?

Intraţi în „papucii” cumpărătorului și încercați să găsiți propriul dumneavoastră anunț postat pe un site de anunțuri gratuite. Surpriză! Filtrele de căutare disponibile sunt cel mai adesea foarte slabe, dacă nu inexistente!

Nu este de mirare ! Site-urile cu anunţuri gratuite au ca obiectiv unic maximizarea traficului pentru pentru care pot obține venituri din reclame. Asta dacă nu sunt doar un „aspirator” de anunțuri transferate imediat contra cost agențiilor imobiliare. În orice caz obiectivul dumneavoastră (de a găsi un cumpărător) este pe ultimul loc !

În plus…

Site-urile de anunțuri gratuite (ca și paginile ziarelor altadată) sunt „infestate” cu miile de anunțuri postate de agențiile imobiliare care fac oferta dumneavoastră aproape imposibil de găsit. Menționarea cuvântului „proprietar” sau „particular” în anunțul dumneavoastră nu schimbă prea mult situația.

Nici un potențial cumpărător nu va da mai mult de 10 de telefoane (asta dacă este foarte motivat) urmare vizualizării anunțurilor publicate pe internet sau în ziare. Iar șansele ca unul dintre cele 10 apeluri să nimerească anunțul unui proprietar sunt practic inexistente.

citgrup.ro

OK, AM NEVOIE DE UN CONSULTANT !

Nu neapărat ! Stabilirea bugetului pentru promovarea ofertei dumneavoastră nu necesită vreun masterat.

Practica arată că o sumă de numai 50 de EURO poate fi suficientă însă trebuie să vă așteptați să investiţi pâna la 1 % din prețul cerut pentru promovarea unei proprietăți mai deosebite. Probabil că pentru vânzarea unui apartament mediu un buget de 0.5% din prețul acestuia este suficient însă va trebui să decideți și pentru ce perioadă veți aloca acest buget.

Trebuie sa știți că în condițiile de astăzi din piața imobiliară o proprietate are nevoie în medie de 6 luni până la găsirea unui cumpărător.

Exemplu:

Pentru a vinde un apartament pentru care solicităm 50.000 de Euro este rezonabil să investim 200-250 de Euro pentru promovarea ofertei. În funcţie de obiectivele dumneavoastră puteţi cheltui această sumă în tranşe lunare de 40-80 de Euro.

Este inutil să cheltuiţi mai mult decât atât: promovarea excesivă poate transmite un mesaj de „vânzare forţată” care va slăbi capacitatea dumneavoastră de negociere.

Nu uitaţi că:

Solicitați unui potențial cumpărător plata unei sume care poate reprezenta economiile sale de o viaţă sau rambursarea unui credit timp de 30 de ani !

Banii vorbesc ! O investiţie rezonabilă în promovare va diferenția oferta dumneavoastră arătând seriozitate și respect pentru cumpărător (și banii lui).

Lipsa promovării, în schimb, vă poate costa în cele din urmă de cel puţin 100 ori mai mult !

Citiți și:

De ce este important ca oferta mea să fie promovată ?

10 MOTIVE pentru a vinde sau închiria fără intermediari

10 SFATURI pentru a vinde sau închiria fără intermediari

Am o ofertă. Cum o promovez ?

Ce înseamna F.S.B.O.?

5 Sfaturi Pentru a Identifica Pretul Corect in Imobiliare

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Autentificare


Înregistrare


Resetează parola

Te rog introdu numele tău de utilizator sau adresa de email, vei primi o legătură prin email pentru a crea o parolă nouă.