Bun venit pe Forum !

Conectează-te acum prin:

Booking.com

Cât trebuie să investesc în promovarea unei oferte ?

actualizat martie 2017 in Piața Imobiliară

image

PLANIFICAŢI-VĂ BUGETUL !


 Orice campanie de promovare începe cu stabilirea unui buget ! Nimic nu se vinde de la sine, iar dacă se vinde astfel probabil că preţul cerut este mult prea mic.

Dacă serviciile unui intermediar pot costa pâna la 6 % din valoarea proprietății, promovarea insuficientă poate fi la fel de costisitoare:

Pentru a obține cel mai bun preț al pieței oferta dumneavoastră trebuie sa ajungă la un număr cat mai mare de potențialii cumpărători.

În caz contrar veți oferi pieței ceea ce se numește "un chilipir" deoarece, în lipsa unui număr suficient de oferte, veți fi nevoiți sa "lăsați la preț" mult mai mult decât ar trebui pentru a vinde.

Nu va bazați pe capacitatea dumneavoastră de a aștepta și de a "rezista tentației" de scădere a prețului.

Pe o piața în care preţurile se mișca  "în jos" timpul nu lucrează în favoarea dumneavoastră iar aşteptarea are costul ei: un preț acceptabil astăzi ar putea deveni nerealist mâine. 


INTERNETUL NU E GRATUIT ?


Desigur, puteți alege să vă promovați oferta cu un buget zero, utilizând doar portaluri de anunțuri imobiliare gratuite.

Noi credem că o astfel de strategie nu este realista iar rezultatele nu vor fi cele așteptate!

De ce ?

Intraţi în "papucii" cumpărătorului și încercați sa găsiți propriul dumneavoastră anunț postat pe un site de anunțuri gratuite.

Surpriză: Filtrele de căutare disponibile sunt cel mai adesea foarte slabe, dacă nu inexistente!

Nu este de mirare !

Site-urile cu anunţuri gratuite au ca obiectiv unic maximizarea traficului pentru pentru care pot obține venituri din reclame.

Asta dacă nu sunt doar un "aspirator" de anunțuri transferate imediat contra cost agențiilor imobiliare.

In orice caz obiectivul dumneavoastră (de a găsi un cumpărător) este pe ultimul loc !

În plus...

Site-urile de anunțuri gratuite (ca și paginile ziarelor) sunt "infestate" cu miile de  anunțuri postate de agențiile imobiliare care fac oferta dumneavoastră aproape imposibil de găsit.

Menționarea cuvântului "proprietar" sau "particular" în anunțul dumneavoastră nu schimba prea mult situația. Citește aici de ce !

Nici un potențial cumpărător nu va da mai mult de 10 de telefoane (asta dacă este foarte motivat) urmare vizualizării anunțurilor publicate pe internet sau în ziare. Iar șansele ca unul dintre cele 10 apeluri sa nimerească anunțul unui proprietar sunt practic inexistente.  


OK, AM NEVOIE DE UN CONSULTANT !


Nu neapărat ! Stabilirea bugetului pentru promovarea ofertei dumneavoastră  nu necesita vreun masterat: 

Practica arată că o sumă de numai 50 de EURO poate fi suficientă însa trebuie sa vă așteptați să investiţi pâna la 1 % din prețul cerut pentru promovarea unei proprietăți mai deosebite.

Probabil ca pentru vânzarea unui apartament mediu un buget de 0.5% din prețul acestuia este suficient însa va trebui sa decideți și pentru ce perioada veți aloca acest buget.

Trebuie sa știți ca în condițiile de astăzi din piața imobiliară o proprietate are nevoie în medie de 6 luni pana la găsirea unui cumpărător.

 Exemplu:

Pentru a vinde un apartament pentru care solicităm 50.000 de Euro este rezonabil să investim 200-250 de Euro pentru promovarea ofertei.

In funcţie de obiectivele dumneavoastră puteţi cheltui această sumă  în tranşe lunare de 40-80 de Euro.

Este inutil să cheltuiţi mai mult decât atât: promovarea excesivă poate transmite un mesaj de "vânzare forţată" care va slăbi capacitatea dumneavoastră de negociere.

 Nu uitaţi că:

Solicitați unui potențial cumpărător plata unei sume care poate reprezenta economiile sale de o viaţă sau rambursarea unui credit timp de 30 de ani !

Banii vorbesc ! O investiţie rezonabilă în promovare va diferenția oferta dumneavoastră arătând seriozitate și respect pentru cumpărător (și banii lui).

Lipsa promovării, în schimb, vă poate costa în cele din urmă de cel puţin 100 ori mai mult !


 Citiți si:




Autentificare sau Înregistrare pentru a comenta.