Internetul a schimbat regulile jocului

  • Sistemul numit FSBO (For Sale By Owner) nu este altceva decat  promovarea spre vânzare (sau închiriere)  a unei proprietăți direct de către proprietarul său, fără contribuția unui intermediar. 
  • Acest sistem a apărut în Statele Unite ca reacție la dominația  MLS (MultiListingSystem), sistem care oferea agenților imobiliari un semi-monopol asupra tranzacțiilor imobiliare.
  • Desigur, nimic nu este nou sub soare iar înainte de apariţia agenţiilor imobiliare sistemul funcţiona şi la noi prin cunoscutele anunţuri de la “mica publicitate”.
  • Apariţia internetului a determinat evoluţia sistemului iar astăzi se estimează că FSBO acoperă peste 30 % din volumul tranzacțiilor din SUA,  fiind din ce in ce mai popular și în alte piețe. 

 Este ușor  de înțeles de ce !  

  • Se știe că intermediarii pretind a un comision de 2-3% atât de la vânzător cat și de la cumpărător! Prin urmare suma pe care o primește vânzătorul din totalul sumei plătite de cumpărător va fi “dijmuită” cu  4-6%. 
  • Pentru un apartament cu un pret de 50.000 de EURO comisionul intermediarilor ajunge astfel pana la 3.000 de EURO !
  • Poate nu știți (dar puteți verifica): într-un contract de credit ipotecar pe 25 de ani pentru suma de 50.000 EURO, soldul creditului va scădea cu 3.000 de EURO abia după 5 ani (timp în care dobânda plătita este cam de 12.000 de EURO). 

laminat-parchet.ro/

Ce primiţi pentru aceşti bani ?

  • Din păcate, asa cum se știe, cei mai mulţi intermediari vor pretinde că “reprezintă” atât vânzătorul cat și cumpărătorul.  
  • Prin diverse tactici intermediarul (Agent, Broker sau cum doriți să-i spuneți) va încerca să-l convingă pe vânzător să accepte un preț mai mic iar pe cumpărător să accepte un preț mai mare. 
  • Conflictul de interese este evident și ambele părți sunt lipsit€ de beneficiul unei reprezentări obiective.
  • Până la urmă nu pare logic să plăteşti pe cineva pentru a te convinge să accepți un preț mai mic.
  • Din acest motiv în multe state americane dubla reprezentare (dual agency) este interzisă prin lege, iar acolo unde este permisă părțile trebuie să-și exprime acordul în scris.
  • Este remarcabil că și în industria locala a intermedierii imobiliare – confruntată cu pierderea masivă a încrederii consumatorilor – au apărut recent agenții de reprezentare exclusiva, fie a vânzătorului fie a cumpărătorului. 

Citiți si:

De ce este important ca oferta mea să fie promovată ? 

10 MOTIVE pentru a vinde sau închiria fără intermediari

10 SFATURI pentru a vinde sau închiria fără intermediari

Trebuie să investesc în promovarea ofertei?

Am o ofertă. Cum o promovez ?

5 Sfaturi Pentru a Identifica Pretul Corect in Imobiliare

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Autentificare




Înregistrare




Resetează parola

Te rog introdu numele tău de utilizator sau adresa de email, vei primi o legătură prin email pentru a crea o parolă nouă.