Deschide fereastra noua

10 SFATURI pentru a vinde sau închiria fără intermediar

actualizat aprilie 5 in Piaţa Imobiliară


Felicitări ! Ați decis să vindeți sau să închiriați o proprietate pe cont propriu. Acum se pune întrebarea cum vă asigurați că veți primi prețul maxim în cel mai scurt timp, iar asta în ciuda abundenței de oferte imobiliare. Răspunsul corect este să deveniți un proprietar informat – unul care înțelege perfect de ce anume este nevoie pentru a atrage cumpărătorul potrivit în pofida condițiilor din piață.
Pentru a atinge acest obiectiv citiți mai jos 10 sfaturi de care aveți nevoie pentru a vinde sau închiria fără intermediar:

1 – Găsiți prețul corect
În era internetului cumpărătorii sunt foarte sofisticați dar mai ales extrem de informați. Din acest motiv va trebui să fiți în măsură să susțineți prețul solicitat folosind criterii obiective. Alocați timpul necesar și căutați exact informațiile pe care un cumpărător informat le va obține analizând în detaliu ofertele disponibile pe piață dar și cele care au fost recent tranzacționate.

2 – Pregătiți  “marfa” 
Un cumpărător poate viziona  în medie 10-15 locuințe înainte de a lua o decizie de cumpărare. În calitate de proprietar va trebui să evaluați cu atenție toate problemele, punctele slabe și detaliile care l-ar putea face pe cumpărător să elimine oferta dumneavoastră dintre ofertele eligibile. Există studii arată că aveți mai puțin de 30 de secunde pentru a impresiona un cumpărător din momentul în care acesta a intrat pe ușă. Nu ezitați să faceți unele cheltuieli pentru a pune la punct aspectul și starea imobilului sau documentele de proprietate. 

3- Planificați strategia de promovare
Fie că ați decis sau nu să renunțați la serviciile agențiilor imobiliare va trebui să stabiliți care este strategia de promovare de care oferta dumneavoastră are nevoie pentru a obține o expunere maximă pe piață. Nu vă opriți la postarea unui anunț pe câteva site-uri de anunțuri gratuite. Pentru o prezență online de calitate promovați-vă oferta pe portalurile imobiliare specializate dar și în social media. Nu uitați că 99 % dintre cumpărători sunt online și apreciază informațiile detaliate însoțite de cât mai multe imagini relevante, localizare pe harta satelit, tur virtual sau prezentare video. Aveți grijă ca mediul de promovare ales să ofere rezulate măsurabile ca de exemplu numărul de vizualizări obținute.

4 – Eliminați punctele slabe
Din păcate serviciile de pre – inspecție a proprietății care să elimine eventuale  suspiciuni din partea cumpărătorului sunt abia la început în piața imobiliară locala. Ca urmare va trebui sa faceți eforturi pentru a înlătura semnele de întrebare inutile și care vă slabesc poziția în negociere: împrospătați zugrăveala, faceți reparațiile necesare la instalația sanitară, electrică sau de gaze, plătiți la zi taxele locale și întreținerea, obțineți certificatul energetic și menționați categoria de performanță energetică în oferta dumneavoastră (aceasta din urmă este o obligație legală). Este important ca proprietatea să fie întabulată în cartea funciară înainte de a începe promovarea ofertei, nu strică să solicitați și să aveți la îndemână un extras de informare emis recent de Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI).

5 – Comunicați eficient
Nu uitați că obiectivul dumneavoastră este să obțineți cât mai multe vizionări astfel că nu trebuie să pierdeți niciun apel. Stabiliți din timp cine va fi persoana de contact și cum vor fi tratate apelurile primite. Evitați să vă “blocați” la telefon pregătind din timp o listă cu detalii legate de ofertă și proprietate. Poate fi util să aveți un mesaj salvat pe care să-l puteți trimite imediat prin e-mail celor interesați. 

6- Identificați posibilitățile de finanțare ale tranzacției
Nu alergați numai după cumpărătorii care au toți banii “cash” deoarece aceștia vor negocia cel mai dur prețul iar tranzacțiile cu sume mari de numerar pot fi riscante. Lichiditatea a “secat” pe piața imobiliară locală și cele mai multe tranzacții imobiliare sunt finanțate astăzi cu un credit. Identificați cel puțin trei banci active în zona dumneavoastră care pot oferi finanțare pentru cumpărător și solicitați detalii despre criteriile de eligibilitate pentru un credit. Păstrați la îndemână datele de contact ale ofițerilor de credit pentru a putea solicita detalii în caz de nevoie. Disponibilitatea opțiunilor de finanțare poate face diferența dintre o vizionare și o vânzare. 

7- Fiți deschis și creativ
Sunteți pregătit să acceptați un schimb ? Dar o tranzacție cu plata în rate ? Puneți-vă întrebarea până unde puteți merge pentru a obține încheierea tranzacției. Deschiderea față de alte variante și opțiuni poate face diferența între vrea și a putea să realizați vânzarea. Sunteți în pană de idei ?. Solicitați pe Forum opinii și sfaturi din partea comunității proprietarilor.

8 – Oferiți avantaje
Avantajele oferite cumpărătorului pot include acoperirea sau rambursarea unor costuri ocazionate de perfectarea actelor notariale sau de finanțare (comision de analiză, tarif evaluare) și pot merge pâna la acordarea unor garanții care să acopere eventuale daune cauzate de probleme tehnice intervenite ulterior perfectării tranzacției (incendii, scurgeri, infiltrații etc.). Un avantaj decisiv poate fi o rambursare parțială a avansului plătit de către cumpărător în completarea creditului primit de la bancă. 

9 – Fiți vizibil
Promovarea vizuală aduce până la 30 % din vizionările “generate” de agențiile imobiliare. Pentru a atrage atenția comandați un banner sau panou care să fie expus cât mai vizibil la adresa proprietății, de preferat perpendicular (și nu paralel) cu strada sau aleea adiacentă. Menționați alături (sau în loc) de numărul de telefon și adresa URL cu formatul oferteproprietari.ro/22736 unde cifra reprezintă codul ofertei. Nu ezitați să faceți această mică investiție care vă poate aduce mari beneficii. 

10- Adaptați-vă oferta
Doar una din următoarele situații poate interveni atunci când propuneți pe piață o ofertă de vânzare sau închiriere: fie aveți vizionări, fie nu aveți. Vizionări prea puține sau inexistente înseamnă că piața respinge prețul dumneavoastră sau oferta este insuficient promovată. Pe de altă parte un flux constant de vizionări fără încheierea tranzacției înseamna că piața respinge altceva. Aflați ce anume și ajustați-vă oferta în mod corespunzător pentru ca aceasta să devină competitivă.
A găsi un cumpărător sau chiriaș fără intermediar nu este greu și vă poate aduce beneficii consistente. Urmați sfaturile de mai sus și veți putea să vă atingeți în timp scurt obiectivul propus. 

Vă dorim succes !

image

Autentificarea sau Înregistrarea sunt necesare pentru a adăuga subiecte și comentarii pe Forum.