Deschide fereastra noua

Aveți o strategie de promovare ?

actualizat iulie 30 in Piaţa Imobiliară


Atat promovarea cat si lipsa de promovare au un pret. Sa vedem care sunt optiunile (nu prea multe) pe care le aveti la dispozitie:


 Promovare pe site-uri de anunțuri gratuite 

Este putin probabil sa obtineti in acest fel vizibilitatea de care aveti nevoie pentru oferta dumneavoastra.
Internetul si presa scrisa sunt "infestate" cu milioanele de anunturi postate de agentiile imobiliare și nici un cumparator nu va avea timp sa dea o mie de telefoane pentru a gasi oferta potrivita.
Rezultatul?  In lipsa de cumparatori va trebui sa reduceti pretul pana cand oferta dumneavoastra devine un "chilipir"  sau veți fi obligat sa....

 Colaborați cu o agenție imobiliară

Aceasta poate fi  o optiune corecta insa trebuie sa stiti cateva lucruri:
Cei mai multi agenti sau brokeri imobiliari activi in piata locala pretind ca reprezinta atat vanzatorul cat si cumparatorul in aceeasi tranzactie.  
Astfel de agenti nu sunt decat niste intermediari care, desi incaseaza un comision de la ambele parti, nu urmaresc decat propriul interes.  
Prioritatea zero pentru orice intermediar este incheierea cat mai rapida a tranzactiei si incasarea unui comision care poate ajunge la 4-6 % din pret.
Sub presiunea timpului  intermediarul va prefera intodeauna "rulajul",  respectiv un volum de comisioane mai mici incasate rapid in locul unor comisioane  mai mari "la sfantul asteapta".
Din acest motiv o oferta va fi prezentata clientilor potentiali doar atunci cand intermediarul este sigur ca proprietarul este "copt", cum se spune in jargonul meseriei, iar incheierea tranzactiei este sigura.
Asta inseamna un proprietar care se grabeste sau si-a pierdut rabdarea fiind pregatit sa accepte scaderea consistenta a pretului. 
Mai mult, intermediarul pe care-l platiti din banii dumneavoastra se va stradui sa va convinga sa reduceti pretul cerut pentru a incheia tranzactia.
Iata de ce increderea neconditionata acordata unui intermediar are un pret iar comisionul platit este numai o parte a acestuia.
Din pacate in acest fel  realizarea obiectivelor pe care vi le-ati propus prin vanzarea sau inchirierea unei proprietati poate fi amanata pentru un  termen nedefinit !

Agentul imobiliar: manual de utilizare

Daca alegeti sa colaborati cu un agent/broker imobiliar trebuie să aveți grijă ca acesta să lucreze în interesul dumneavoastră iar pentru asta trebuie să vă asigurați că: 
  • Aveti de unde alege ! Promovati oferta astfel incat sa fie cat mai cunoscuta in piata si lasati brokerii sa concureze pentru comisionul dumneavoastra. Solicitati insistent o reducere sau oferiti comisionul integral numai daca  este atins pretul urmarit de dumneavoastra. 
  • Brokerul ales va reprezinta exclusiv si este platit numai de dumneavoastra pentru a va apara interesele ! Asigurati-va ca aceste obligatii sunt trecute negru pe alb intr-un contract scris. Nu uitati ca un broker platit de ambele parti nu este decat un intermediar aflat de la bun inceput intr-un evident conflict de interese.
  • Brokerul are o strategie de marketing si se angajeaza sa aloce un buget de promovare pentru promovarea ofertei dumneavoastra. Acesta este o practica uzuala si chiar o obligatie legala a brokerului in pietele imobiliare mature.
  • Nu semnati un contract de "exclusivitate"  prin care va puteti pierde dreptul de a gasi un client singur sau printr-un alt broker. Cunoastem un caz real in care, pe baza unui astfel de contract, proprietarul unui teren deosebit de valoros a fost obligat sa plateasca un comision de 1 milion de EURO desi brokerul nu a avut nici o contributie la gasirea cumparatorului. Din păcate astfel de cazuri sunt frecvente deși în presă au apărut numeroase articole pe această temă.
  • Nu comunicati brokerului informatii care va pot slabi pozitia in negociere; de exemplu  circumstante personale din care poate rezulta ca sunteti presat sa vindeti urgent, indiferent de pret (credite, probleme medicale etc)   

 Promovați-vă oferta ca un profesionist !

Sistemul numit FSBO (For Sale By Owner) nu inseamna altceva decat  promovarea spre vanzare (sau inchiriere)  a unei proprietati direct de catre proprietarul sau, fara contributia unui intermediar. 
Acest sistem a apărut în Statele Unite ca reacție la dominația  MLS (MultiListingSystem), sistem care oferea agenților imobiliari un semi-monopol asupra tranzacțiilor imobiliare.
Dezvoltarea internetului a determinat evolutia sistemului iar astazi se estimează ca FSBO acopera peste 30 % din volumul tranzactiilor din SUA, fiind din ce in ce mai popular si in alte piete. 
Desi se numeste "By Owner" nu inseamna ca trebuie sa faceti totul singur.
Puteti pastra controlul procesului de negociere cu potentialii cumparatori platind doar pentru promovarea ofertei dumneavoastra printr-o agentie de promovare cum este OferteProprietari.Ro.
Aceasta optiune are desigur pretul sau dar nu trebuie sa coste o avere. Un buget de promovare rezonabil nu trebuie sa depaseasca 0.5% din valoarea proprietatii decat in cazuri exceptionale iar uneori o investitie de numai  50-100 de EURO poate fi suficienta.




Autentificarea sau Înregistrarea sunt necesare pentru a adăuga subiecte și comentarii pe Forum.